מהי צפיפות הבד במצעים?

מבחר המצעים הוא אינסופי

בעולם של ימינו, מצעים מגיעים בשלל סגנונות עיצוביים וחשוב לא פחות, עשויים ממגוון חומרים שונים במבחר שיטות ייצור. במילים אחרות, בחירת סוג מצעים בעולם של ימינו היא משימה לא פשוטה שדורשת מחשבה, ידע והעמקה. אנשים רבים כיום מעדיפים לחשוב בקטן ולקנות את הדבר הראשון שהם רואים בחנות, או את המצעים הזולים ביותר שהם מצליחים למצוא בה. עם זאת, יש ערך מוסף משמעותי לבחירת מצעים איכותיים וחזקים – נוסף על תחושת הרכות שמלווה אותם, מדובר לא פעם במצעים בעלי שרידות חזקה, שילוו אתכם עוד שנים ארוכות.

מהי צפיפות הבד?

צפיפות הבד מתארת את מספר החוטים הארוגים באינץ' רבוע בודד. ככל שהצפיפות גבוהה יותר, יתקבל בהתאמה בד איכותי והדוק שיאופיין ברכות, גמישות ועמידות לאורך הזמן. במילים אחרות, ישנה חשיבות רבה לצפיפות הבד. בעוד שלמשל בד סטנדרטי מכותנה בא בצפיפות של 120-180 סיבים לאינץ' רבוע, במצעי כותנה מצרית הטווח נע בין 300-1200. מצעים מכותנה מצרית בצפיפות 500 או 1000 כמובן בהתאם מעניקים רכות מוגברת וכיוצא בזאת – חווית שינה אופטימלית.

על מה עוד כדאי להסתכל בבחירת המצעים?

בחינת צפיפות הבד היא כמובן היבט משמעותי בבחירת סט המצעים הטוב ביותר עבורכם, אבל בכל זאת – ישנם היבטים שונים שחשוב להעניק להם מחשבה.

סוג הבד

כיום ניתן למצוא מצעים שעשויים מבדים רבים כאשר הבולטים ביותר הם הפוליאסטר, פוליכותנה (המורכב מפוליאסטר וכותנה) וכותנה. מצעים עשויי בד פוליאסטר נחשבים כיום לזולים ביותר ונוטים גם להתייבש מהר ולהישמר מקמטים. מנגד, מדובר בבד לא מאוד איכותי ובהתאם הוא לא מאוד נעים למגע ומתבלה מהר. מצעי כותנה הם האיכותיים ביותר שתמצאו כיום בשוק – מדובר בבד נעים למגע, נושם שמתנקה בכביסה בקלות.

אורך ודקיקות סיבי הבד

בד איכותי יותר יהיה עשוי מסיבים דקים יותר וארוכים. סיבים דקים ואורכים מאפשרים ליצור סריג צפוף יותר ובהתאמה, סריג רך במיוחד, גמיש וחזק.

כמובן – המידות

אולי הדבר החשוב ביותר יהיה כמובן לבדוק שמידות המצעים תואמות את מידות המזרן והשמיכה שלכם. מצעים למיטה זוגית מתחלקים לקווין סייז וקינג סייז. רכישה של סדין קטן מידי או ציפה גדולה מידי יכולה לסבך את העניינים במיקום המצעים וכמובן לגרוע מאיכות חווית השינה. תשקיעו בבחינת המידות בדיוק עוד שתי דקות – זה לגמרי משתלם.

אז מה מיוחד בכותנה המצרית?

הכותנה המצרית נחשבת כיום ללא ספק מהמובחרות שישנן בשוק ולא סתם – מדובר בכותנה שארוגה בצפיפות גבוהה, עשוייה מסיבים ארוכים ודקים ומאופיינת בהתאם ברכות לא מתפשרת, גמישות, עוצמה ואורך חיים ארוך. אם אתם מעוניינים לשדרג את חווית השינה שלכם ולהנות ממצעים איכותיים ונעימים במיוחד – יכול להיות שמדובר במצעים המובחרים ביותר עבורכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0